Ensikodit ovat toimintamme perusta. Tiedämme kuitenkin, ettei kaikilla eläinrakkailla ihmisillä ole mahdollisuutta majoittaa luokseen koditonta kissaa. Siksi toivotammekin sinut tervetulleeksi toimimaan monilla muilla tavoin omien mahdollisuuksiesi mukaan.

Omistatko auton? Voisitko tarjoutua kuljetusavuksi eläinlääkärikäynneille? Kolme kantokoppaa kulkee huomattavasti helpommin henkilöauton kuin bussin kyydissä, ja monet ensikodeistamme ovat pelkän julkisen liikenteen varassa. Autollisia toimijoita tarvitaan myös mm. populaatiokäynneille loukuttamaan ja kuljettamaan kissoja ensikoteihin.

Hoitorinki huolehtii toimitilallamme kotia etsivistä kissoista, ja aika ajoin myös hoitorinkiin tarvitaan uusia vapaaehtoisia. Tämän lisäksi toimitilalla riittää paljon muutakin puuhaa aina siivouksesta ja järjestelystä kissojen kanssa toimimiseen.

Olemme mukana monissa tapahtumissa ympäri vuoden. Osallistuit sitten mieluiten myyjänä, lipaskerääjänä, eläinsuojelutiedon jakajana tai vain juttelemalla kissoista kiinnostuneiden ihmisten kanssa, me tarvitsemme sinua! Toisinaan yhdistyksellä on myös myyntipöytä kirpputorilla, ja sitäkin organisoimaan ja järjestämään tarvitaan vapaaehtoisia.

Teemme yhteistyötä monien eri tahojen kanssa. Onko mielessäsi uusi yhteistyökumppani, jonka kanssa toimiminen hyödyttäisi molempia osapuolia? Vai haluaisitko olla mukana toimimassa jo solmittujen yheistyökumppanuuksien parissa?

KKY ry julkaisee jäsenkirjeitä sekä jäsenlehti Katti-Mattia. Kirjoita lehteemme artikkeleita, toteuta haastatteluita, mitä ikinä keksitkin! Tarvitsemme innokkaan valokuvaajan otoksia sekä jäsenlehteemme että muhin yhdistyksen julkaisemiin materiaaleihin. Osaatko suunnitella ja toteuttaa näitä materiaaleja? Myös sinulle on kysyntää!

Kaikkia tapoja kerätä yhdistykselle varoja tai jakaa tietoa niin yhdistyksestä kuin eläinsuojelutyöstä yleensäkin emme varmasti ole edes keksineet. Ehkä sinä keksit?

Jos sivun luettuasi sinulla on mielessäsi jokin auttamismuoto, jota emme ole tulleet ajatelleeksi, ota ihmeessä yhteyttä! Uudet, tuoreet ideat ovat aina tervetulleita!

Voi ottaa meihin yhteyttä joko yhteydenottolomakkeella tai osoitteella hallitus@kissojenkatastrofiyhdistys.net.