Haluatko auttaa antamalla yhdelle tai useammalle kissalle tilapäisen kodin? Ensikotia tarvitsevilla kissoilla on taustallaan monen moista tarinaa. Kotia tarvitsevia kissoja tulee maaseudun populaatioista, löytöeläintaloista, vahinkopentueista sekä erilaisin sosiaalisin perustein.

Ensikodin vastuulla on pitää huolta ensikotikissan fyysisistä ja henkisistä tarpeista: ruokkia nälkää nähnyt, sukia takkuinen turkki, sosiaalistaa arka ja ihmisiin luottamaton kissa ja opettaa luottamaan ihmisiin joko uudelleen tai ihka ensimmäistä kertaa. Ensikoti myös haastattelee kotiehdokkaat ja valitsee ensikotikissalle parhaiten sopivan loppuelämän kodin.

KKY:n ensikodin tulee olla ehdottoman eläinrakas ja valmis antamaan aikaansa kodittomille kissoille. Ensikodin tulisi asua Tampereella tai lähikunnassa. Ensikodilla tulee olla kissalle turvallinen asunto, jossa kissalle ei aiheudu vaaratilanteita eikä kissa pääse karkaamaan.

Ensikodissa saa olla omia lemmikkejä, mutta tällöin suosittelemme, että asunnosta löytyisi ensikotikissalle jokin erillinen tila tai huone, jonne kissan voi majoittaa vaikka vain väliaikaisesti tarpeen vaatiessa. Ensikodin omilla kissoilla tulee myös olla ajantasaiset rokotukset.

Yhdistys kustantaa ensikotikissojen sovitut eläinlääkärikustannukset, lääkkeet, ruoat sekä kissanhiekat tai pelletit. Lisäksi yhdistys lainaa tarvikkeita, kuten kissanhiekkalaatikoita, ensikodin käyttöön. Uudet ensikodit perehdytetään ennen ensikotina aloittamista. Lisäksi neuvoja, vertaistukea ja konkreettista apua on aina saatavilla. Tule mukaan tekemään hyvää ja oppimaan uutta eläinsuojelutyöstä sekä tietysti kissoista!

Yhteys: hallitus@kissojenkatastrofiyhdistys.net