Ryhdy vapaaehtoiseksi

Kissoja voit (käytännössä) auttaa monella tavalla. Voit ottaa osaa KKY:n tapahtumien järjestämiseen fanituotteiden myyjänä, kahvionpitäjänä tai katulipas- ja  ruokakeräyksien toimitsijana. Toimintamme kaksi kivijalkaa ovat kuitenkin ensikodit ja toimitilan hoitorinki. Niihin tarvitsemme jatkuvasti sitoutuneita vapaaehtoisia.

Ryhtyisitkö ensikodiksi?

Tarvitsemme jatkuvasti kissarakkaita sitoutuneita ensikoteja. Maksamme kissasta koituvat ennalta sovitut eläinlääkärikulut sekä lääkkeet, ruoan ja hiekan ja lainaamme kaikki kissatarvikkeet.

Sinä tarjoat kotisi, aikaa ja rakkautta kodittomalle.

Opastamme kaikissa kissan hoitoa koskevissa kysymyksissä.

Ota yhteyttä hallitus@kissojenkatastrofiyhdistys.net tai soita jollekulle hallituksen jäsenelle

• Me tarjoamme ruoan, tarvikkeet, kissan lelut, lääkkeet, sovitut eläinlääkärikulut sekä kuljetusapua
  • Sinulta tarvitsemme väliaikaiskodin sekä rakkautta ja rapsutusta
  • Pääset osallistumaan hyväntekeväisyyteen jossa palkkiona kehräystä ja kiehnäystä

Ryhtyisitkö hoitorinkiläiseksi?

Toimitilan asukeista huolehtii aamuin illoin hoitorinki, jonka perustehtävä on kissojen ruokinta ja huoneiden siistiminen. Tarvitsemme joukkoomme jatkuvasti sekä vakivuoroon sitoutuvia että varahenkilöitä. Usein tarvitsemme myös autollisia ihmisiä kyytimään kissojamme toimitilalta eläinlääkäriin tai ensikotiin.

Hoitorinkiin liittyvä saa käytännön opastuksen ja vertaistukea muilta hoitoringin jäseniltä.

• Pääset sovittuna aikana ruokkimaan kissat ja siistimään kissahuoneet
  • Pääset tutustumaan vapaaehtoistyön kuviohin tutustumaan useisiin erilaisiin kissasieluihin
  • Annamme aina perehdytyksen ja vertaistukea

Ryhtyisitkö kissakummiksi?

Kissakummi toimii hoitorinkiläisen kaverina tai yksin, seurustelee kissojen kanssa ja leikittää niitä. Tarkoitus on erityisesti saada sähikäiset sosiaalistumaan ja huomaamaan, että ihmiset ovat loppujen lopuksi aika mukavia.

• Sinulta odotetaan kissojen leikittämistä, heille höpöttelyä ja mahdollisesti rapsuttelua sekä silittelyä kissan omien mieltymysten mukaisesti
  • Kissakummit auttavat arempia kissoja tutustumaan ihmiseen turvallisessa ja vakaassa ympäristössä
  • Saat opastusta ja seuraa hoitoringin jäseniltä
  • Pääset lellimään ja paapomaan kissoja

Voisitko auttaa meitä muulla tavalla?

Vapaaehtoisia tarvitaan mm.

• Auttamaan tapahtumien järjestämisessä
  • Kuljettamaan kissoja ensikoteihin ja elänlääkärille
  • Kirjoittamaan artikkeleita Katti-Matti -lehteen
  • Kuvaamaan toimitilalla ja taphtumissa
  • Markkinoimaan yhdistystämme

Jos sinulla on mielessäsi jokin muu tapa auttaa tai tiedossasi on mahdollinen yhteistyökumppani, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä!

Muita vinkkejä & hyödyllisiä linkkejä

Voisitko ryhtyä vapaaehtoiseksi?

Jos kiinnostuit jostakin tehtävästä, ilmoittaudu yhteydenottolomakkeella, kirjoita hallituksen sähköpostiosoitteeseen tai soita jollekulle hallituksen jäsenelle (ks. yhteystiedot).

ota yhteyttä