Tee testamentti

Voisitko harkita tekeväsi testamenttilahjoituksen eläinsuojelutyön hyväksi? Testamenttilahjoituksella voit tukea työtämme merkittävästi, koska yleishyödylliset järjestöt kuten KKY ry eivät maksa testamenteista perintöveroa.

Testamentilla voit määrätä itse, kenelle ja miten omaisuutesi jaetaan. Ilman testamenttia omaisuutesi jaetaan aina perimisjärjestyksen mukaisesti, tai mikäli sinulla ei ole perillisiä, omaisuutesi luovutetaan valtiolle. Tekemällä testamentin jollekin järjestölle voit tukea ja edistää asiaa, jonka olet tuntenut itsellesi tärkeäksi.

Muistaessasi KKY ry:tä testamentilla, teet mahdolliseksi pitkäjänteisen eläinsuojelutyön jatkumisen. Mikäli testamentin tekeminen KKY ry:lle tuntuu omalta tavaltasi tukea eläinsuojelutyötä, voit ottaa yhteyttä taloudenhoitaja Marko Kariin, puh. 050 357 8690 tai sähköposti taloudenhoitaja@kissojenkatastrofiyhdistys.net.

Yleisen lahjoituksen kohdennamme aina senhetkisen tarpeen mukaan, mutta testamentin voi halutessaan suunnata toimintamme määrättyyn osa-alueeseen.

Testamentin voi laatia itsekin. Sen on määrämuotoinen asiakirja, ja sillä on oltava kaksi todistajaa. Testamentti on säilytettävä varmassa tallessa, kuten esimerkiksi pankin tallelokerossa. Jos testamentin tekeminen vaikuttaa hankalalta, kannattaa olla yhteydessä asianajajaan, jotta lain edellyttämät muotoseikat täyttyvät.

Linkkejä muualle

Lisätietoa testamenteista?

Testamenteista löydät tarkempia ohjeita Suomen lakioppaan sivuilta.